//CLICK!


Hello Stalker! Im Anis Aisyah , Shortform , Anisah ! and im 15 years young from Earth. Follow me taww !! Jangan lupa tinggalkan kata2 di cbox tu !


♫ MySelf
♪ MyTips
♫ MyVVIPs
♪ MyStory






Design by : Nurin H.(mygurlz).
Basecodes : Husnaa.
0ther : <3 | <3
Ezze
header: Ezze

Older Post | Newer Post
Aku Manusia Biasa
Saturday 20 April 2013 | 23:16 | 0 Stalker(s)
 ASSALAMUALAIKUM ,
Aku manusia biasa ? 
Ya , aku memang manusia biasa yang sentiasa leka dengan dunia ,
aku memang selalu alpha dengan bayangan dunia 
yang tak sudah2 membayangi aku ,
aku memang tak sempurna , 
aku memang tak pernah akan perfect ,
hidup nie selalu diuji yang MAHA BESAR ,
Ujian yang dia bagi menolong aku untuk aku berubah ,
walaupun perit dan payah utk aku lakukan tapi aku tahu DIA 
punya perancangan sangat baik untuk aku ,
Aku memang tak boleh nak berubah seratus peratus ,
tapi aku akan cuba cuba cuba dan terus mencuba ,
Aku tahu DIA tak akan bagi ujian yang aku tak boleh lalui ,
Ilmu agamaku tidaklah setinggi gunung ,
tapi aku cuba untuk dapatkan ilmu tu walaupun tak setinggi gunung everest sekalipun ,
cukuplah stingggi gunung jerai pun tak apa ,
tapi aku tak akan sia-siakan ilmua yang aku ada ,
kerana aku tahu aku nie sangat beruntung sebab dapat belajar ilmu agama ,
tak semua orang yang dipilih untuk bersamaku belajar ilmu utuk akhirat itu ,
Allah pilih aku dan sahabatku yang lain adalah untuk 
menolong orang2 yang sedang menunggu kedatangan kami 
untuk sama2 mengajar ilmu itu kepada mereka ,
Aku diberi dugaan yang sangat berat dari kecil 
sehingga aku pernah berkata kenapa aku ?
kenapa tidak kepada orang lain ?
Jawapan itu masih belum aku temui walaupun dah beribu kali 
hadir dalam ingatanku ,
sesungguhnya percaturan ALLAH  itu sangat cantik ,
 tidak sepatutnya aku mempersoalkan perkara itu kerana
aku tahu dia perancangku yang terbaik ,
sebagai seorang manusia biasa yang akan mati satu hari nanti ,
aku berharap kehadiranku di muka bumi ini tidak sia-sia
akan aku cuba untuk curahkan ilmu yang ada di dalam dada
ini untuk orang yang memerlukan nya,
Aku pernah dipandang sinis kerana aku memasuki sebuah sekolah agama ,
namun aku tidak akan sesekali berputus asa kerana aku tahu 
itu satu landasan buatku untuk berubah ,
aku pernah dipandang sepi kerana aku memakai tudung labuh ,
namun bagiku itu selagi tudung yang membaluti kepalaku
masih meutup auratku tidak akan aku pedulikan kata2 mereka ,
sesungguhnya mereka juga manusia biasa seperti ku yang 
tidak pernah berhenti untuk lakukan dosa ,
 
 Aku memang dan memang manusia biasa ,
aku sedar kadang2 imanku naik dan turun ,
tapi insyaAllah aku akan cuba sebaik mungkin
untuk mengubah corak kehidupan ku 
yang penuh dengan duniawi kepada yang mempunyai keseimbangan
untuk duniawi dan ukhrawi ,
InsyaAllah , dengan doa orang2 yang rapat denganku dan juga doa
dari semua orang muslim di luar sana 
akn aku cuba menjadi manusia biasa yang luar biasa !
 
 
ASSALAMUALAIKUM ,